Συνάντηση 25-11-2018
"Η γραφή του δημιουργού δεν πρέπει να είναι βαριά, τονισμένη
ή καλλιγραφική" γράφει ο Αντρέϊ Ταρκόφσκι στο βιβλίο του "Σμιλεύοντας το χρόνο". Αλήθεια, πόσοι δημιουργοί πέφτουν σε αυτή την παγίδα προσπαθώντας να προσδώσουν επιπλέον καλλιτεχνική αξία στο έργο τους; Τελικά βέβαια, με αυτό τον τρόπο το υποβιβάζουν... Με αυτό, αλλά και με συζητήσεις για παρόμοια θέματα, ξεκινήσαμε τη σημερινή μας συνάντηση.
Αμέσως μετά ασχοληθήκαμε με ένα τεχνικό θέμα που είναι πολύ σημαντικό για τη φωτογραφία: το βάθος πεδίου. Αφού το μελετήσαμε θεωρητικά, δοκιμάσαμε στην πράξη πως επιδρούν οι τρεις παράγοντες που το επηρεάζουν στη φωτογραφία.
Η εστιακή απόσταση του φακού είναι ένας καθοριστικός παράγοντας για το βάθος πεδίου. Η χρησιμοποίηση τηλεφακού οδηγεί σε μικρό βάθος πεδίου ενώ η χρησιμοποίηση ευρυγώνιου οδηγεί σε μεγάλο βάθος πεδίου.
Το άνοιγμα του διαφράγματος του φακού είναι ένα ακόμη καθοριστικός παράγοντας για το βάθος πεδίου. Ανοιχτό διάφραγμα παράγει μικρό βάθος πεδίου, κλειστό διάφραγμα παράγει μεγάλο βάθος πεδίου.
Ο τρίτος παράγοντας που επηρεάζει το βάθος πεδίου είναι η απόσταση μεταξύ φωτογραφικής μηχανής και θέματος. Όσο πιο κοντά στο θέμα τόσο μικρότερο το βάθος πεδίου και όσο πιο μακριά τόσο μεγαλύτερο.
Αν συνδυάσουμε και τους τρεις παράγοντες οι διαφορές μπορεί να είναι δραματικές όπως μπορείτε να δείτε στην παρακάτω φωτογραφία:
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου