Συνάντηση 17-11-2019
Η συνάντηση μας αυτή είχε μεγαλύτερη διάρκεια από τη συνηθισμένη. Δύο είναι οι λόγοι που συνέβη αυτό: Πρώτον, επειδή ετοιμάσαμε μερικά ημερολόγια με φωτογραφίες από τις νυκτερινές εξορμήσεις μας και δεύτερον επειδή η κριτική των φωτογραφιών είναι πλέον μια χρονοβόρα διαδικασία καθώς τα νέα μέλη μας είναι αρκετά δραστήρια και δημιουργικά!
Αφού τελειώσαμε με αυτά, ασχοληθήκαμε με το πως επηρεάζεται μια φωτογραφία από την αλλαγή των τιμών της ταχύτητας του φωτοφράκτη και του ανοίγματος του διαφράγματος του φακού.
Με γρήγορη ταχύτητα μπορούμε να ¨παγώσουμε¨ την εικόνα, ενώ με αργή να καταγράψουμε την κίνηση του αντικειμένου που φωτογραφίζουμε. Δείτε τα παρακάτω παραδείγματα:
Στην επόμενη φωτογραφία θα δείτε μια φωτιζόμενη σβούρα που ενώ γυρίζει, φαίνεται ακίνητη καθώς χρησιμοποιήσαμε ταχύτητα 1/1000
Χρησιμοποιώντας όμως αργές ταχύτητες, η ίδια σβούρα φαίνεται διαφορετική... Παρατηρήστε στις επόμενες φωτογραφίες ότι όσο πιο αργή ταχύτητα χρησιμοποιούμε τόσα περισσότερα φώτα καταγράφονται...
Όσον αφορά το διάφραγμα, η επιλογή της τιμής του σχετίζεται με το βάθος πεδίου: ανοιχτό διάφραγμα= μικρό βάθος πεδίου και κλειστό διάφραγμα= μεγάλο βάθος πεδίου.
Στο παρακάτω παράδειγμα αλλάξαμε το άνοιγμα του διαφράγματος, αλλά προκειμένου να φανεί πιο έντονα η διαφορά στο βάθος πεδίου μεταξύ των δυο φωτογραφιών, αλλάξαμε έναν ακόμη παράγοντα που το επηρεάζει, την εστιακή απόσταση του φακού (από τηλεφακό σε ευρυγώνιο). Ο μόνος παράγοντας που επηρεάζει το βάθος πεδίου και έμεινε σταθερός είναι η απόσταση.
Τέλος, συζητήσαμε γενικά περί τέχνης, αν αυτή έχει διδακτικό ρόλο και αν πρέπει ένα έργο τέχνης να εξάγει συμπεράσματα, να επιχειρηματολογεί και να μεταδίδει ιδέες. Η απάντηση προφανώς, σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα είναι όχι. Όπως έχει πει ο Γκόγκολ, ¨Η λειτουργία της εικόνας είναι να εκφράσει την ίδια τη ζωή, όχι ιδέες ούτε απόψεις¨.
Αφού τελειώσαμε με αυτά, ασχοληθήκαμε με το πως επηρεάζεται μια φωτογραφία από την αλλαγή των τιμών της ταχύτητας του φωτοφράκτη και του ανοίγματος του διαφράγματος του φακού.
Με γρήγορη ταχύτητα μπορούμε να ¨παγώσουμε¨ την εικόνα, ενώ με αργή να καταγράψουμε την κίνηση του αντικειμένου που φωτογραφίζουμε. Δείτε τα παρακάτω παραδείγματα:
Στην επόμενη φωτογραφία θα δείτε μια φωτιζόμενη σβούρα που ενώ γυρίζει, φαίνεται ακίνητη καθώς χρησιμοποιήσαμε ταχύτητα 1/1000
Χρησιμοποιώντας όμως αργές ταχύτητες, η ίδια σβούρα φαίνεται διαφορετική... Παρατηρήστε στις επόμενες φωτογραφίες ότι όσο πιο αργή ταχύτητα χρησιμοποιούμε τόσα περισσότερα φώτα καταγράφονται...
Στο παρακάτω παράδειγμα αλλάξαμε το άνοιγμα του διαφράγματος, αλλά προκειμένου να φανεί πιο έντονα η διαφορά στο βάθος πεδίου μεταξύ των δυο φωτογραφιών, αλλάξαμε έναν ακόμη παράγοντα που το επηρεάζει, την εστιακή απόσταση του φακού (από τηλεφακό σε ευρυγώνιο). Ο μόνος παράγοντας που επηρεάζει το βάθος πεδίου και έμεινε σταθερός είναι η απόσταση.
Τέλος, συζητήσαμε γενικά περί τέχνης, αν αυτή έχει διδακτικό ρόλο και αν πρέπει ένα έργο τέχνης να εξάγει συμπεράσματα, να επιχειρηματολογεί και να μεταδίδει ιδέες. Η απάντηση προφανώς, σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα είναι όχι. Όπως έχει πει ο Γκόγκολ, ¨Η λειτουργία της εικόνας είναι να εκφράσει την ίδια τη ζωή, όχι ιδέες ούτε απόψεις¨.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου